CV
ERHVERVSERFARING
Freelancer indenfor områderne webudvikling, webkommunikation, projektledelse, video og sociale medier.
- www.ia-torgersen.no
- www.bogoggrafik.dk
- www.vokalgruppen.dk
Webmedarbejder i Nordisk Ministerråd og Nordisk Råd 2008 – 2012
Hos Nordisk Ministerråd og Nordisk Råd har jeg blandt andet arbejdet med:
- Redaktionelt arbejde og rådgivning om online-kommunikation
- Daglig drift og videreudvikling af www.norden.org. 140.000 besøg om måneden, 180.000 sider og 6 sprog
- Vikar for webmaster i forbindelse med barsel
- Udvikling af ekstranet i Plone
- Informationsarkitektur og arbejde med brugervenlighed i forbindelse med relancering af norden.org i 2008 (Informationsarkitektur, design og cms) og igen i 2012 (gøre sitet responsive og nyt design)
- CMS – Plone, Umbraco og WordPress
- Projektledelse – eksempelvis udvikling af www.norden.org/litteraturprisen i anledning af Nordisk Råds litteraturpris’ 50 års jubilæum
- Udvikling af konference- og projektsites og onlinekampagner. Eks. nr.norden.org, norden.org/bokmassan og norden.org/session2012
- Undervisning og support for redaktører på norden.org.
- Udvikling, drift og rådgivning i forbindelse med Nordisk Ministerråds brug af sociale medier
- Video – Fotograf, redigering, animation, udvikling, kommunikation
- Billeder – Fotograf, redigering, billedredaktør på norden.org
- Grafisk arbejde i Photoshop og Illustrator
- Udvikling af Mobil-app
Studentermedhjælper i webredaktionen for norden.org 2006 – 2008
- Support
- Social medier
- Video
- Webopdateringer
KURSER
- Nordisk Ministerråds interne projektlederkursus.
- Kursus i brug af billeder i webkommunikation hos DKF 1. marts 2012
- Kursus i Strategisk brug af sociale medier hos DKF 12. april 2012
- Gå-hjem-møder om video, sociale medier, webudvikling og apps
- Fotokursus på Vallekilde Højskole i juli 2013
IT-KUNDSKAB OG PROGRAMMER
Gennem min uddannelse og mit arbejde har jeg fået gode kundskaber i forhold til at lære at bruge nye IT-systemer. Af programmer jeg har indgående kendskab til kan nævnes:
Microsoft programmer
- Word
- Powerpoint
- Frontpage
- Moviemaker
- Outlook
Adobe programmer
- Photoshop
- Dreamweaver
- Illustrator
- Acrobat, Premiere Pro
- Flash
Google
- Google Analytics
- Google Docs
- Google Spredsheets
- Google Groups
- Youtube.
CMS
- Plone – Udvikling og daglig drift af norden.org i CMS’et Plone.
- Umbraco – Daglig drift anden hjemmeside i CMS’et Umbraco.
- WordPress – Udvikling af mindre hjemmesider i CMS’et WordPress.
PROGRAMMERING
UDDANNELSE
Cand. mag i Informationsvidenskab fra Århus Universitet og IT-Universitetet i København 2004-2008
- IT-design.
- Projektledelse
- Brugervenlighed
- Systemudvikling
- Designprocesser
- Webkommunikation.
Bachelor i Informationsvidenskab fra Århus Universitet med suppleringsuddannelse i Medievidenskab og multimedier 2001-2004
Suppleringsuddannelsen
- Multimedieproduktioner – hvordan man kan bruge forskellige medier til at skabe historier.
- Video (dokumentar, fiktion og animation)
- Computerspil
- Interaktionsdesign
Bacheloruddannelsen
- IT i organisationer
- Projektledelse
- Bred indføring i teknologi fra et historisk, kommunikationsmæssigt og et mere praktisk perspektiv.
FRIVILLIGT ARBEJDE
Bestyrelsesmedlem i andelsboligforening 2010 – nu
Jeg står bland andet for andelsboligforeningens hjemmeside www.abaegir.dk. Jeg opretholder
andelsforeningens hjemmeside, hvilket vedligeholder nogle af mine kompetencer indenfor html og css.
Studenterrepræsentant i Institutrådet for Informations- og Medievidenskab 2005-2006
Jeg har været med til at fokusere på de studerendes rammer på Informations- og Medievidenskab. Jeg
mener det er vigtigt at engagere sig i det fællesskab, man deltager i og forsøge at få det forbedre rammerne
for mig selv og andre inden for de grænser der nu engang er.
Bestyrelsesmedlem og senere formand for studenterforeningen på Informationsvidenskab 2002-2005
- arrangere større arrangementer, hvor studerende og erhvervslivet kunne mødes.
- Arbejde for en større entegrering mellem it-relaterede studier
- Skabe en større bevidsthed blandt de studerende om indholdet af studiet og hvilken indflydelse, man selv kan have på indholdet hvis man forholder sig til det.